Çamur, yazılı açıklamasında, Türkiye’nin yatırım, üretim ve ihracattan diğer seçeneği olmadığına dikkati çekti.
Ekonominin belkemiği KOBİ’lerin “ihracat kaslarının” geliştirilmesi gerektiğini belirten Çamur, “KOBİ’ler ihracatta istenen seviyede faal rol oynamıyorlar. Son üç yıla baktığımızda ülkemiz ihracatının genele yayıldığını söylemek pek de mümkün değil. Yoğunluğun üstlerde olduğunu, toplam ihracatımızın yüzde 33’ten fazlasını birinci 100 ihracatçımızın yaptığını görüyoruz.” değerlendirmesinde bulundu.
Çamur, KOBİ’lerin özelde, rotalarının belirlenmesine muhtaçlıkları olduğuna dikkati çekerek, KOBİ’leri gelişen pazarlara yönlendirilmesi gerektiğine işaret etti.
Şirketlerin ABD veya Avrupa Birliği pazarına yönlendirme alışkanlığından vazgeçilip, gelişen pazarlara yönelmelerinin önünün açılması gerektiğini savunan Çamur, şunları kaydetti:
“Afrika pazarı Türkler için muazzam bir fırsat. Yeni üretim alanları açılırken 2050’de nüfusunun 2,5 milyara ulaşması öngörülen ve dışardan alıma muhtaç olan Afrika pazarından yoksun kalmamamız gerekiyor. Bu dinamik pazarları takip edecek, KOBİ’lerimizin yabancı lisan bariyerlerini aşmalarını sağlayacak, milletlerarası arenada kendilerini gösterecekleri dijital dönüşümü yakalamalarına imkan verecek, ürettikleri eserleri gerçek kitlelerle buluşturacak plan ve projeye gereksinimimiz var. KOBİ’lerimize pazar bulacakları yolu açmak, yeni ve gelişen pazarlarda treni kaçırmamak için süratli hareket etmek, dünya pazarından daha fazla hisse almak, ihracatı tabana yayıp yeni oyunculara baht vermek zorundayız. Kesim ve eser çeşitliliğimiz, insan kaynağımız, jeopolitik pozisyonumuz ve gücümüzle başarabiliriz.”